Po nedávnom teste obľúbenej dieslovej verzie omladeného modelu Hyundai Tucson prichádza na rad vrchol ponuky. Ten aktuálne zastupuje benzínový plug-in hybrid s výkonom 252 koní, pri ktorom je možné voliť pohon prednej nápravy a je dokonca k dispozícii aj ako plnohodnotná štvorkolka. Tentokrát sme teda otestovali práve tú a ešte aj v luxusnej výbave Premium s niekoľkými ďalšími príplatkami. Poďme sa naň pozrieť bližšie…


Biela perleťová farba dodáva Tucsonu luxusný vzhľad a krásne zvýrazňuje ostré línie karosérie, ktoré kombinujú ostré hrany s jemnými prechodmi. Tucson vyzeral futuristicky už pri uvedení na trh a facelift mu ešte viac pomohol. Predná maska s novou parametrickou mriežkou je doplnená elegantnými dennými LED svetlami, ktoré sú súčasťou samotnej mriežky a pri zapnutom osvetlení vytvárajú pôsobivý efekt vo forme štyroch svietiacich segmentov (namiesto pôvodných šiestich) na každej strane. Nové Full-LED svetlomety s funkciou matrix ponúkajú výbornú svietivosť a prispievajú k bezpečnosti jazdy v noci aj za zhoršených poveternostných podmienok.

Bočný profil odhaľuje robustný postoj vozidla s mohutnými blatníkmi a decentnými matne chrómovými doplnkami, ktoré dodávajú tomuto SUV prémiový nádych. Čierne ochranné prvky v dolnej časti karosérie zasa dodávajú Tucsonu akýsi športový a zároveň praktický charakter a hlavne znižujú riziko poškodenia pri jazde v náročnejších podmienkach.

Tucson je v tejto verzii obutý na 19-palcových diskoch s aerodynamicky optimalizovaným dizajnom, ktoré nielen skvele vyzerajú, ale aj prispievajú k efektívnejšiemu prúdeniu vzduchu okolo kolies, čím sa znižuje aerodynamický odpor.

Zadná časť disponuje prepojenými LED svetlami s jedinečným svetelným podpisom, ktorý je okamžite rozpoznateľný. Decentný spojler na hornej hrane piatych dverí napomáha lepšej aerodynamike a zároveň tiež dodáva športový nádych. Pod hranou spojlera je ukrytý aj zadný stierač a tak nekazí estetický dojem na piatych dverách.

Interiér nového Tucsonu je navrhnutý s dôrazom na komfort a modernú estetiku. Jeho kompletný redizajn je naozaj pôsobivý a podrobnejšie sme sa mu venovali v minulom teste. Použité materiály sú kvalitné, s mäkkými povrchmi na palubnej doske a dverách, ktoré poskytujú prémiový pocit. Kožené sedadlá s vyhrievaním a ventiláciou poskytujú vynikajúcu ergonómiu a podporu pri dlhších cestách. Predné sedadlá sú dokonca elektricky nastaviteľné s pamäťovou funkciou, čo umožňuje jednoduché prispôsobenie pre viacerých vodičov.

Digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca ponúka prehľadné zobrazenie všetkých potrebných informácií, vrátane navigácie, údajov o spotrebe a dojazde na elektrický pohon. Stredová konzola je minimalistická s dotykovými ovládacími prvkami pre klimatizáciu a multimediálny systém, pričom ich citlivosť a responzívnosť je na vysokej úrovni.

Jedným z najväčších plusov Tucsonu je priestrannosť kabíny, pričom zadní pasažieri majú dostatok miesta na nohy aj vďaka takmer úplne rovnej podlahe s iba malým vyvýšením, ktoré je tu vďaka platforme 4×4. Zadné sedadlá sú navyše nastaviteľné, čo umožňuje ich sklon prispôsobiť podľa potreby.

Batožinový priestor ponúka kapacitu 558 litrov, ktorá je dostatočná pre rodinné potreby a po sklopení zadných sedadiel sa ešte výrazne zväčší. Elektricky ovládané dvere batožinového priestoru uľahčujú manipuláciu s nákladom a sú obzvlášť praktické pri nakladaní ťažších predmetov. Jednoduchá manipulácia je tu aj vďaka relatívne nízkej nakladacej hrane a rovného prechodu voči dnu batožinového priestoru. Na bokoch nájdeme iba akési dva malé háčiky na tačky a páčky na sklápanie zadných sedadiel. Nejaký väčší sieťový program alebo odkladacie priestory po bokoch tu stále chýbajú.

Nový Tucson je tiež vybavený tou najnovšou generáciou infotainmentu Hyundai s 12,3-palcovým dotykovým displejom, ktorý podporuje Apple CarPlay a Android Auto bezdrôtovo. Tento systém už na rozdiel od predchádzajúcej verzie funguje plynulo a bez väčších zásekov. Chýba tu akurát ten pôvodný krásny základný pohľad s vnorenou mapou.

Navigačný systém s online aktualizáciami mapových podkladov však zaručuje presné a rýchle plánovanie trás a prémiový audiosystém značky Bose zasa ponúka kvalitný zvukový zážitok s krištáľovo čistými výškami a hlbokými basmi. Milovníci kvalitného audia si tu určite prídu na svoje.

Infotainment je intuitívny a rýchly, pričom dotykové ovládanie je citlivé a dobre reaguje na podnety. Hyundai tiež implementoval hlasové ovládanie pre niektoré funkcie, čo zvyšuje bezpečnosť pri jazde. Bezdrôtové nabíjanie smartfónu a množstvo USB-C portov zabezpečujú dostatok konektivity pre všetkých pasažierov. Vďaka digitálnemu prístrojovému panelu je možné personalizovať rozloženie zobrazených informácií podľa preferencií vodiča.

Tucson je tiež vybavený naozaj širokou škálou bezpečnostných a asistenčných systémov, ktoré zvyšujú bezpečnosť a komfort jazdy. Adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhoch dokáže automaticky upravovať rýchlosť podľa premávky a zároveň aktívne korigovať riadenie, aby vozidlo zostalo vždy v strede jazdného pruhu.

Na diaľnici je k dispozícii aj funkcia automatického preraďovania do vedľajšieho pruhu po aktivovaní smerovky, čo uľahčuje plynulé zmeny jazdného pruhu bez manuálneho zásahu vodiča. Okrem toho Tucson ponúka aj systém sledovania mŕtveho uhla, ktorý upozorňuje na blížiace sa vozidlá aj na Head-up displeji a aktívne núdzové brzdenie s detekciou chodcov a cyklistov.

Testovaný Plug-in hybrid je poháňaný kombináciou 1,6-litrového turbodúchadlom prepĺňaného benzínového motora T-GDi s výkonom 118kW (160 koní) a elektromotora. Celkový systémový výkon dosahuje 185kW (252 koní) a maximálny krútiaci moment je pekných 304 Nm. Elektromotor s výkonom 72kW (98) koní je napájaný lítium-iónovou batériou s kapacitou 13,8 kWh, čo umožňuje čisto elektrický dojazd približne 62-65 km podľa WLTP. Reálne to bolo pri chladnejšom počasí (0-10 stupňov ráno) okolo 40km. V letnom období samozrejme bude reálna aj udávaná hodnota výrobcom.

Hybridný pohon funguje tak, že pri nízkych rýchlostiach alebo v mestskom prostredí môže vozidlo jazdiť výhradne na elektrickú energiu. Pri vyšších rýchlostiach alebo pri vyššej záťaži sa zapája spaľovací motor, pričom systém automaticky optimalizuje využívanie oboch zdrojov energie pre čo najnižšiu spotrebu paliva. Režim rekuperačného brzdenia umožňuje premieňať kinetickú energiu na elektrickú, ktorá sa následne ukladá do batérie, čím sa predlžuje elektrický dojazd. Systém tiež umožňuje manuálne zvoliť jazdné režimy – EV pre čisto elektrickú jazdu, hybridný režim pre kombinované využitie motorov a režim na udržiavanie nabitia batérie pre prípadné neskoršie použitie elektrického pohonu. Systém napríklad vždy rezervuje cca. 10-12% z kapacity batérie pre využívanie rezervy výkonu.

Oficiálne údaje hovoria o kombinovanej spotrebe na úrovni 1,2-1,3 l/100 km pri využívaní elektrického pohonu, avšak reálna spotreba v hybridnom režime sa pohybuje medzi 6 až 8 l/100 km, najmä pri dlhších trasách a jazde na diaľnici s vybitou batériou. Po týždňovom teste sa hodnota ustálila na 6,9 l/100km avšak Tucson bol prakticky nový s iba 4000km na odometri a tiež aj preto, že batéria bola nabitá doplna iba tri krát za celých sedem dní.

Ak budú vaše jazdy v rámci dojazdu na batériu a občasné cesty mimo, tak je reálna aj spotreba benzínu aj okolo 2 l/100km. Samozrejme je potrebné prirátať si k tomu aj spotrebu elektrickej energie, ktorá je niekde v rozmedzí 16-24 kWh/100km.

Cenovo začína Tucson Plug-in Hybrid na sume 40.390 € za verziu Style a pohon 4×2. Verzia Premium začína na 45.890 € a už obsahuje pohon 4×4. Cena testovaného modelu bola 47.850 € a obsahovala ešte príplatok za perleťový lak Serenity White a Premium Pack, ktorý pridáva kožené čalúnenie sedadiel s ventiláciou predných sedadiel a elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou. Nad týmto ešte tróni športovo strihnutá verzia NLine+, ktorá začína na sume 48.890 €.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 2025 vo výbave Premium 4×4 je atraktívnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú komfortné a technologicky vyspelé SUV s ekologickým pohonom a vo výbave Premium dostanú všetko to najlepšie, čo aktuálny model ponúka. Za svoje investované peniaze dostanú naozaj našľapaný Plug-in hybrid s dobrou spotrebou a možnosťou jazdiť v mestských aglomeráciách za minumum prostriedkov a hlavne ekologicky…

TECHNICKÉ ÚDAJE:
