Úplne nová elektrická MAZDA6e – predstavila sa na Bruselskom autosalóne

Spoločnosť Mazda dnes na bruselskom autosalóne – Brussels Motor Show – predstavila úplne novú Mazdu6e. Tento 5-dverový hatchback s rýchlonabíjaním je najnovším plne elektrickým prírastkom v ponuke automobilky Mazda. 

Mazda6e ponúkne dve verzie pohonu, ktoré zodpovedajú rôznym jazdným preferenciám. Mazda6e1 je vybavená akumulátormi s kapacitou 68,8 kWh, ktoré poskytnú dojazd až 479 km2. Pri nabíjaní jednosmerným prúdom s výkonom 200 kW sa nabije z 10 % na 80 % už za 22 minút3 a zvýšiť dojazd na 235 km bude možné už za 15 minút4. Elektromotor dodá výkon 190 kW (258 koní). 

Ak uprednostňujete neprerušovanú jazdu na dlhšie vzdialenosti, 80 kWh akumulátory modelu Mazda6e s dlhým dojazdom5 umožnia dojazd až 552 km a elektromotor dodá výkon až 180 kW (245 koní). Obe konfigurácie pohonov poskytnú krútiaci moment 320 Nm, zabezpečia plynulé zrýchlenie, výborne reagujúci pohon zadných kolies, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 8 sekúnd a maximálnu rýchlosť 175 km/h. 

Mazda6e je stelesnením ďalšieho vývojového stupňa dizajnovej filozofie spoločnosti Mazda, „Kodo: Soul of Motion“. Hladké, plynulé línie a výrazné črty dodávajú vozidlu nápadný, no zároveň rafinovaný vzhľad. Nízka línia strechy a silueta kupé s krátkou karosériou navodí športový vzhľad, bez kompromisov na úkor funkčnosti 5-dverového hatchbacku.

Medzi charakteristické dizajnové detaily vozidla patrí výrazný podpis svetiel, bezrámové dvere a integrované kľučky, ktoré vytvárajú opticky nenarušovaný a moderný vzhľad. Zozadu dodá dynamiku ikonický štvorprstencový dizajn svetiel a elektrický spojler. 

Interiér Mazdy6e je inšpirovaný japonským konceptom „ma“, ktorý kladie dôraz na jednoduchosť a otvorený priestor. Pasažieri vpredu aj vzadu si užijú veľkorysý priestor na nohy a panoramatické strešné okno vnáša do interiéru prirodzené denné svetlo. Prémiové materiály vytvárajú pokojnú atmosféru so zameraním na detail. „Plávajúca“ stredová konzola a prístrojový panel umocnia pocit ľahkosti. 

Mazda6e bude k dispozícii v dvoch stupňoch výbavy. Verzia Takumi ponúkne interiér z umelej kože v béžovej Warm Beige alebo čiernej Black farbe. Vo verzii Takumi Plus je k dispozícii prémiová Tan Nappa a semišová koža a tiež elektrická strešná protislnečná clona. Dizajnové prvky exteriéru a interiéru spolu tvoria prijemne kohéznu zmes štýlu, komfortu a funkčnosti.

Inteligentný kokpit sa sústreďuje na vodiča a obsahuje prispôsobiteľnú 14,6-palcovú dotykovú obrazovku, 10,2-palcový digitálny prístrojový panel a 50-palcový6 Head-Up displej s rozšírenou realitou, ktorý premieta kľúčové informácie, ako je navigácia a rýchlosť, priamo do zorného poľa vodiča. Pokročilé ovládanie hlasom a gestami zjednodušuje interakciu s funkciami, ako sú klimatizácia, navigácia a mediálne systémy. Pasažieri si môžu vychutnať vysokokvalitný zvuk z audio systému SonyPRO® so 14 reproduktormi. 

Bezpečnosť je aj v modeli Mazda6e na prvom mieste. Pasažierov chráni deväť airbagov. Pokročilý asistenčný systém Mazda s autonómnym núdzovým brzdením, varovaním pred vybočením z jazdného pruhu, rozpoznávaním dopravných značiek a mnohými ďalšími funkciami pomáha vodičovi vyhnúť sa potenciálnym rizikám. 

Nový systém sledovania prítomnosti osôb využíva vnútornú kameru na detekciu detí na zadných sedadlách a premieta ich na stredový displej. Pri opustení auta sa ozve výstražný zvukový signál, ktorý upozorní, aby nedošlo k náhodnému zabudnutiu maloletých detí vo vozidle.

Úplne nová Mazda6e kombinujúca japonskú remeselnú zručnosť, dômyselný dizajn a špičkové technológie bude v showroomoch európskych predajcov dostupná od leta 2025. 

Táto tlačová správa uvádza európske technické špecifikácie. Hodnoty a špecifikácie sa môžu líšiť podľa lokálneho európskeho trhu a stupňa výbavy vozidla.

  • 1 Mazda 6e, 190 kW (258 k): Kombinovaná spotreba energie: 16,6 kWh/100 km; Kombinované emisie CO2: 0 g/km, trieda CO2: A.
  • 2 Dojazd stanovený v súlade s WLTP. Skutočný dojazd sa môže líšiť v závislosti od vybavenia a individuálnych faktorov.
  • 3 Všetky časy nabíjania platia v ideálnych podmienkach nabíjania.
    4 Na základe teploty batérie/okolitého prostredia 23 °C (+/-2 °C), pri použití 200kW DC rýchlonabíjačky a s počiatočným stavom nabitia 30 %. Skutočný čas nabíjania sa môže líšiť.
  • 5 Mazda 6e s dlhým dojazdom, 180 kW (245 k):  Kombinovaná spotreba energie: 16,5 kWh/100 km; Kombinované emisie CO2: 0 g/km, trieda CO2: A.
  • 6 50-palcová virtuálna projekčná plocha vo vzdialenosti 7,5 metra

ZDROJ: TS Mazda Motor Slovakia

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *