Ako bolo oznámené ešte dávno, v januári 2021 pri predstavení strategického plánu Renaulution, Dacia, popredná európska značka segmentu B, sa chystá dobyť segment C. Dacia teraz vstupuje do segmentu C-SUV s úplne novým modelom Nový Bigster, ktorý stelesňuje jej hodnoty – je robustný a outdoorový , ponúka všetko podstatné a je zároveň cool, je ekonomickou, ale aj ekologickou voľbou – a je prispôsobený špecifickým požiadavkám zákazníkov na neustále rastúcom trhu.
Mnoho zákazníkov v segmente C-SUV je v súčasnej dobe obmedzovaných infláciou, pokiaľ si chcú obmeniť svoje vozidlo bez toho, aby sa vzdali nárokov na komfort, výkon a priestornosť. Dacia vstupuje do segmentu C-SUV so starostlivo premyslenou produktovou stratégiou. Po novom Bigstri budú nasledovať ďalšie dva vozidlá.
Dizajn nového Bigsteru je dôkazom jeho robustnosti a schopnosti sprevádzať zákazníkov pri ich pracovných, voľnočasových aj rodinných aktivitách. Jeho veľkorysé rozmery podčiarkujú jednoduché, geometrické, uhladené tvary a krivky, ktoré idú priamo k tomu podstatnému. Pôsobivé blatníky, ktoré chránia kolesá, rovnako ako predné svetlomety a koncové svetlá zasadené vzadu v rohoch vozidla, prispievajú k sebavedomému pôsobeniu vozidla Bigster na ceste.
Pocit robustnosti a pôsobivého vzhľadu nového Bigsteru ešte viac podčiarkuje veľmi vzpriamená a mohutná predná časť typická pre vozidlá SUV. Rovnako predná časť vozidla je veľmi charakteristická pre značku Dacia – široká lesklo čierna mriežka chladiča s logom „Dacia link“ uprostred. Horizontálne tvarovaná kapota bola navrhnutá tak, aby optimalizovala výhľad vodiča smerom dole. Dizajn nového Bigsteru je priamočiary, ale nezabúda na „cool“ nádych, ktorý je súčasťou hodnoty značky.
Predná a zadná spodná hrana nárazníka sú farebne zladené, takže sú odolnejšie a trvanlivejšie. Ochranné lišty, ktoré sa tiahnu okolo celej karosérie – na bokoch, podbehoch kolies a spodnej časti nárazníka – sú vyrobené z materiálu Starkle®. V rámci udržateľného prístupu používa Dacia tento materiál, vytvorený jej inžiniermi a čiastočne získaný recykláciou, v surovej, nelakovanej podobe.
Bigster sa štandardne dodáva so 17- alebo 18-palcovými kolesami z ľahkých zliatin, pri najvyššom stupni výbavy Journey sú na prianie k dispozícii vysoko elegantné 19-palcové kolesá. Pri vyšších úrovniach výbavy si zákazníci môžu zvoliť dvojfarebné prevedenie exteriéru (čierna strecha), ktorá dynamicky zvýrazňuje línie vozidla. Táto možnosť je u značky Dacia vôbec po prvýkrát. Dômyselné modulárne strešné nosiče Dacia sú pri modeli nový Bigster Extreme súčasťou štandardnej výbavy.
Vnútri nového Bigsteru sa dizajnéri zamerali na to najdôležitejšie: priestor, ergonómiu a pohodlie. V záujme jednoduchosti a efektivity sú všetky prevádzkové informácie zoskupené na 7″ alebo 10,1″ digitálnom prístrojovom štíte (v závislosti na úrovni výbavy) a všetky informácie multimediálneho systému sú na 10,1″ centrálnom dotykovom displeji.
Osobitná pozornosť bola venovaná designu čalúnenie sedadiel a v závislosti na stupni výbavy ponúka nový Bigster tri typy stredovej konzoly pre predné sedadlá. Nový Bigster ťaží z platformy CMF-B, ktorá je základom priemyselnej stratégie značky Dacia a ktorej flexibilita umožňuje ponúknuť mimoriadne veľkorysé rozmery interiéru. Modularita zadných sedadiel delených v pomere 40/20/40 umožňuje pohodlnú prepravu objemných predmetov.
Nový Bigster samozrejme spĺňa najnovšiu európsku bezpečnostnú normu GSR2 a aby Dacia svojim zákazníkom uľahčila život, skombinovala tieto systémy so šikovným tlačidlom „My Safety“, ktoré umožňuje vodičovi pri každom naštartovaní vozidla v priebehu okamihu prepnúť niektoré systémy ADAS do osobného režimu, a vyhnúť sa tak zdĺhavému nastavovaniu.
Nový Bigster predstavuje nové pohonné jednotky Dacia, ktoré sú všetky elektrifikované a ponúkajú najlepšiu účinnosť v segmente.
- Bigster HYBRID 155. Dacia Bigster je prvým modelom skupiny Renault, ktorý využíva úplne nový motor HYBRID 155.
- Bigster TCe 140. Motor, ktorý je v ponuke značky Dacia v tejto výkonovej hladine prvýkrát, je odvodený od motora TCe 130, dostupného v modeli nový Duster.
- Bigster ECO-G 140. Dacia, nesporný líder v oblasti LPG v Európe, je jediným výrobcom, ktorý pri všetkých svojich modeloch so spaľovacím motorom ponúka duálny pohon na benzín a LPG pod označením ECO-G.
- Bigster TCe 130 4×4. Nový Bigster je navrhnutý tak, aby vás vďaka pohonu všetkých kolies v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dostal mimo vyšliapanej cesty, a zároveň maximalizoval účinnosť vďaka 48V mild-hybridnému systému.
Dacia prináša v modeli Bigster naozaj množstvo inovácií a vylepšení, ktoré posúvajú značku na vyššiu úroveň. Ceny pre slovenský trh zatiaľ niesu známe, no veríme, že Bigster bude tak ako menší Duster jednotkou v predajoch vo svojom segmente.