Peugeot dopĺňa svoj rad o elektrickú verziu modelu Peugeot E-408

PEUGEOT dopĺňa svoj rad elektromobilov o plne elektrickú verziu PEUGEOT 408 následne po uvedení plug-in hybridnej verzie v roku 2022. Nový PEUGEOT E-408 kombinuje nečakaný pôvab siluety fastbacku s účinnosťou s nulovými emisiami, so vzrušením z výkonného motora : 157 kW (210 k) a s potešením z elektrickej jazdy PEUGEOT s dojazdom až 453 km. Pokiaľ ide o dobíjanie, proces je jednoduchý vďaka integrovanému plánovaču ciest.

Predstavením modelu PEUGEOT 408 v júni 2022 priniesol PEUGEOT pôvab bezprecedentnej siluety fastbacku na vrchol segmentu C. Nečakane odlišný model 408 vyniká mačacím držaním tela, dynamickými líniami ponúkajúcimi zvýšenú polohu vodiča a prémiovou sofistikovanosťou dizajnu až po najjemnejšie detaily.

Dve elektrifikované pohonné jednotky, PLUG-IN HYBRID 180k e-EAT8 a PLUG-IN HYBRID 225k e-EAT8, znamenali prvý krok v elektrifikácii modelu 408. Začiatkom tohto roka sa k radu 408 pripojil 48V HYBRID 136k e-DCS6. Nový PEUGEOT E-408 posúva túto elektrickú stratégiu na vyššiu úroveň s pohonnou jednotkou s nulovými emisiami s výkonom 157 kW/210 k v kombinácii s 58,2 kWh batériou NMC.

Uvedenie PEUGEOT E-408 na trh s otvorením objednávok od októbra 2024 predstavuje najnovší krok v ambícii značky PEUGEOT, stať sa hlavným lídrom v oblasti elektromobilov v Európe. Nový PEUGEOT E-408 sa bude vyrábať v závode v Mulhouse. Nový PEUGEOT E-408 je vybavený synchrónnym elektromotorom s permanentnými magnetmi s výkonom 157 kW (210 k) a veľkorysým krútiacim momentom 345 Nm. Tento motor sa vyrába vo Francúzsku, v Trémery, v spoločnom podniku STELLANTIS-NIDEC. Reduktor, s ktorým je spojený, vyrába spoločnosť STELLANTIS vo Valenciennes (Francúzsko).

10-palcový stredový displej s vysokým rozlíšením umožňuje ovládať systém PEUGEOT i-Connect® Advanced, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy modelu PEUGEOT E-408 a ponúka efektívnu navigáciu pripojenú cez TomTom. Pre optimálnu čitateľnosť pokrýva mapový displej celú 10-palcovú dotykovú obrazovku. Pokiaľ ide o aktualizácie systému, tie sa vykonávajú „on air“, čo znamená priamo prostredníctvom prenosu dát cez telekomunikačnú sieť.

Efektívna navigácia s plánovačom ciest a optimalizovanými riešeniami. Navigačný systém obsahuje funkciu „plánovača ciest“, ktorá optimálne plánuje trasy s cieľom maximalizovať dojazd vozidla a uľahčiť dobíjanie. Pri výpočte ideálnej trasy systém zohľadňuje množstvo informácií vrátane prejdenej vzdialenosti, úrovne nabitia batérie na štarte, požadovanej úrovne nabitia batérie v cieli, rýchlosti, spotreby energie, premávky, typu cesty, nadmorskej výšky a samozrejme dostupných nabíjacích staníc v blízkosti cieľa.

Aplikácia e-Routes by Free2move Charge je prístupná aj vo vozidle pripojením smartfónu k systému PEUGEOT i-Connect®. Optimalizuje všetky jazdy výpočtom najlepšej trasy na základe potrieb dojazdu vozidla, polohy nabíjacích staníc, dopravných podmienok, prejdenej vzdialenosti atď.

Osobitná pozornosť sa venovala aerodynamike nového Peugeotu E-408 (SCx: 0,66). Nárazníky, predný prívod vzduchu, podvozok a spodné zadné kryty predných kolies. Nový PEUGEOT E-408 dostáva aj špecifický podvozok tvoriaci aerodynamickú rovnú podlahu, výsledkom je nízka spotreba elektrickej energie 15,2 kWh / 100 km a kombinovaný dojazd až 453 km WLTP podľa cyklu WLTP.

PEUGEOT E-408 je vybavený vysokonapäťovou batériou s kapacitou 58,2 kWh. Vďaka technológii NMC 811 – 80 % niklu, 10 % mangánu, 10 % kobaltu – ťaží zo zvýšenej hustoty energie s 18 integrovanými modulmi. Nový PEUGEOT E-408 ponúka dojazd 453 km v zmiešanom cykle WLTP, čím spĺňa potreby väčšiny zákazníkov segmentu C, ktorých typický denný počet najazdených kilometrov je menej ako 45 km (Industry Data, FY23 – HY24).

Nový PEUGEOT E-408 je k dispozícii v dvoch výbavách: Allure a GT

PEUGEOT E-408 Allure sa štandardne dodáva s: LED svetlometmi, 19-palcovými zliatinovými diskami, PEUGEOT i-Cockpit® s prispôsobiteľným 10-palcovým digitálnym prístrojovým panelom, online navigáciou s plánovačom ciest, hlasovým príkazom OK PEUGEOT vo vybraných jazykoch, bezdrôtovým zrkadlením Apple CarPlay/Android Auto, audiosystémom so 6 reproduktormi, vyhrievanými prednými sedadlami a volantom, dvojzónovou automatickou klimatizáciou, zadnou parkovacou kamerou a senzormi, tepelným čerpadlom,  atď.

PEUGEOT E-408 GT má oproti výbave Allure navyše: Matrix LED svetlomety, predné parkovacie senzory, hliníkové obloženia interiéru s prispôsobiteľným 8-farebným ambientným osvetlením, hliníkové prahy dverí,hands-free motorizované dvere batožinového priestoru, balík Drive Assist Plus (poloautonómna jazda úrovne 2) atď.

ZDROJ: TS Peugeot

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *